top of page
חיפוש

למה אני לא מאמינה בתהליכים ובטיפולים ארוכים

כשלמדתי רפואה סינית, מיטב המרצים אמרו לנו שזה תקין שתהליך יקח מעל 10 מפגשים. ואם אחרי 10 מפגשים אין שום תנועה או שיפור - כנראה שצריך לשנות את האבחון. למדנו שיטות אבחון שונות שאמורות לעזור לנו לאבחן נכון, למדתי לשבת מול דפים של שאלות ולתשאל כל פרט קטן אצל האדם - החל ממה הוא אוכל כשהוא מתעורר ועד צבע הצואה.

כבר אז חשבתי שאני עצלנית, כי להתחבר לזה? פחות התחברתי. לא הבנתי למה אני צריכה לשבת כל כך הרבה זמן ולמה אמורים לשלם לי כל כך הרבה כסף אם שום דבר לא קורה מידית?

זה היה לפני יותר מעשור, וגם כאן אם אתה מטפל שעושה משהו ייחודי לך, לומד לחשוב אחרת ממה שלמדת - אתה כנראה תצליח.

לצערי דבר לא השתנה. מגיעות אליי אימהות אחרי שנה (!!) של טיפולים רגשיים. נשים אחרי שנים בטיפולים פסיכולוגיים. אימהות אחרי חודשים ארוכים אצל קלינאית.


ולכולן זה נראה הגיוני ותקין ששום דבר לא מתקדם. כי למדנו - שדברים לוקחים זמן.

באיזה עולם? ההורים לא מרגישים שמשהו לא תקין! והמשפט הקבוע? זה לוקח זמן.

ואם רק תעז להגיד אחרת - אתה שרלטן. אז מי כאן השרלטן? תחליטו אתם.

עד היום אני יודעת ומאמינה (כולל אלפי הוכחות) שאם דברים לא זזים (ובזהירות אגיד נפתרים לחלוטין) אחרי 3 טיפולים - יכולות להיות לזה כמה סיבות.

  • יתכן שאין בעיה, והאמא מפרשת את זה בצורה שלה - מהאמונות שלה, או הרצונות שלה.

  • הילד כרגע לא פנוי רגשית (או אנרגטית) לשינוי - כאן יש לבדוק האם האמא עוברת משהו, אם כן כנראה שצריך להמתין.

  • עוד סיבה אחת שנתקלתי בה לא מעט - מערכת היחסים עם האמא. ברור שאת אוהבת, אבל אני צריכה להרגיש את החיבור העמוק האנרגטי. כי אם הקרקע לא יציבה (מערכת היחסים) שום דבר לא יציב.

כמובן יש עוד מגוון סיבות שאותן אני מלמדת מטפלות בליווי מקצועי, אבל בשורה התחתונה - בין אם את מטפלת או אמא למטופל, בין אם את מדריכת הורים או מטופלת בעצמך - שימי לב שזה לא אמור לקחת כל כך הרבה זמן. ואם כן? יש סיבה. את חלקן אפשר לפתור ואז הופ קסם את חלקן אי אפשר לפתור ואז צריך לשחרר.

אני אצעק את זה כל עוד אני מוכיחה שאפשר אחרת אני כאן בין היתר כדי לשנות את החשיבה את המיינסטרים שדברים אמורים לקחת הרבה זמן

אין בזה שום דבר תקין או נכון בטח שלא הנזק שזה עושה לילדים שהולכים כל שבוע לטיפול - נוסף על הבעיה שלהם, יש גם תסכול חדש שאין שינוי, שאני לא מספיק טוב כנראה, אמא ואבא מאוכזבים. אני לא אדבר על עוד המון נזקים שקורים שם.. כי יש המון! מה שלא רק לא עוזר, אלא מחמיר ותוקע הופך עניים שהיה ממש קטן ופתיר - למשהו גדול ותקוע.

אז לבחירת המטפל אין שום קשר להכשרה אם ההכשרה שהם מקבלים זה ללוות ילדים שנה - צר לי, המכללה צריכה להתקדם לשנת 2023 ולזריזות שבה דברים קורים היום.

ולמה אין שום משמעות לטיפולים ארוכים למבוגרים? ניפגש בחלק ב' של הפוסט הזה.

הגיע הזמן לדבר!

שבוע רגוע עם המון קסמים, איריס חן.




6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page